Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

σο δις ισ κριστμας! (μανα ειναι μονο μια )





άκουγα αυτό το τραγούδι 
και μου ρθε μυρουδιά απο φλούδα μανταρίνι
στη σόμπα με τα ξύλα
η γιαγιά μας καθάριζε μανταρίνια και μετα
έριχνε στη ξυλοσομπα πανω τις φλουδες
και μύριζε το δωμάτιο ολο
και ερχόταν η μυρουδιά
και  μπλεκόταν γλυκά με τις άλλες
απο τα μελομακάρονα της μάνας
Της μάνας μου ήταν πάντα πιο ωραία
Απλά μελομακαρονα ,
 με μέτρο χωρις πολλα πολλα
οπως ολος της ο τρόπος

«Έφτιαχνα  μελομακάρονα?»
με ρώτησε χτες η μανα μου
δε θυμάται πια καλα
ειναι  λιγο μετα τα ογδοντα
και η μνήμη της παιζει παιχνίδια
Σα μπαταρια αφόρτιστη
εχει αναλαμπές
Κάποιες φόρες στενοχωριέται που δε θυμάται
δε θελει και πολλα πολλα
Κουρασμένο μυαλό
όλες οι στιγμές 
όλες οι επιλογές 
ρυτίδες παντού
εντος κι εκτος
που να τα θυμηθεί όλα 
πόσα να κρατήσει 
ποσα να πετάξει

η ζωη της  σα σινεμά
με πολεμους
απώλειες
δικτατορίες
σκληρη δουλειά
πιστη πηνελοπη
τα χρονια που ο πατερας
ηταν ναυτικος


Ναι μάνα έφτιαχνες
και έφτιαχνες και ωραίο γλυκό 
«Κοπεγχάγη»
Αλλά τώρα μεγάλωσες
μάνα και πατέρας μαζί τη μίση σου ζωή
Ξέχασες ότι ήσουν γυναίκα
για μας
για να μας μεγαλώσεις
και μεγαλώσαμε  μαμα!
κι έγινες το παιδί μας

Είσαι γιαγιά χωρίς εγγόνια
κι αυτό το βλέπω κάθε μέρα στο βλέμμα σου
μια πιο πολύ βλέπω την αγωνια σου
θυμάσαι δε θυμάσαι
αυτή τη μεταφυσική αγωνια
μη μείνω μόνος τώρα που μεγαλώνω
Τι να σου πω ρε μανα
δε ξέρω 
η ζωή ξέρει καλλίτερα
Ξέρω μονo πως τώρα που είσαι αδύναμη
τωρα που "συλλαβιζεις" ξανα 
τωρα που με το "πι" κανεις τα 
βηματα τα πιο βαρια 

θα κάνω ότι μπορώ για να σου λέω ευχαριστώ
http://www.kolivas.de/archives/187110














αφιερωμενο
στη γιαγια αντιγονη
και σ ολες τις μαναδες του κοσμου




23 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφη και τρυφερή ανάρτηση, Άσωτε! Να έχεις όμορφες γιορτές, γεμάτες αγάπη και υγεία. Και του χρόνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ουφ. Ωραία τα κατάφερες, κλαίω...
    Κι εγώ αυτό κάνω τα τελευταία χρόνια:
    ο,τι μπορώ για να τους λέω ευχαριστώ..
    Καλά Χριστούγεννα :)

    Υ.Γ Αυτό με τα μανταρίνια, το παθαίνω
    κι εγώ. Κάθε φορά που τα τρώω, "ταξιδεύω"..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαιρομαι αν ενιωσες ετσι γιατι γραφτηκε σε 3 λεπτα
      καλες γιορτες

      Διαγραφή
  3. ρε ασωτε εισαι μεγαλη μαφια! ωραια τα γραφεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ώχουουου, χάλια με έκανες...
    Όχι απλά βούρκωσα, με το ζόρι βλέπω την οθόνη...
    Αχ!
    Φιλί γλυκό! Πολύ γλυκό σαν τα συναισθήματα που ξεδιπλώθηκαν σε αυτά σου τα λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φχαριστω ! καλες γιορτες να σαι καλα ειλικρινα
      τι χαρα

      Διαγραφή
  5. Είναι οτι πιο τρυφερό και όμορφο έχω διαβάσει από αντρα..Ασωτε..!!
    Δεν περαζει πως χανεται φυσικο ειναι οταν περνουν τα χρόνια ομως σ αυτες τις μικρες αναλαμπες της θα θυμαται οτι τις λες... σ αγαπω ρε μάνα..!!να είσαι καλά να την προσέχεις..φευγω αφηνοντας τις ευχες μου για καλα Χριστουγεννα και με ενα τρυφερό κόμπο στο λαιμό..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οσο οι μαναδες ειναι εν ζωη ειμαστε παντα γιοι τους οτι και να γινει
      δεν αλλαζει αυτο κι ασ εκνευριζονται οι γυναικες
      ετσι ειναι!
      χρονια πολλα γλυκα ομορφα

      Διαγραφή
  6. Το διαβασε αργα , και του'πε
    ''να'σαι παντα καλα γιε μου''!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δυστυχως δε το διαβασε αλλα νομιζα μεταφυσικα το νιωθει
      νομιζω καθε λεξουλα σαυτο το δωματια γινεται μυρουδια απο μανταρινι και το νιωθει

      Διαγραφή
  7. Με συγκίνησες......
    Καλές γιορτές με αγάπη

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματικά με συγκίνησες. Και πάνω απ όλα γιατί ξέρω όχι μόνο τι κάνεις για την μητέρα σου αλλά πάνω απ όλα κι ο τρόπος που το κάνεις. Με υπομονή και πολύ πολύ αγάπη. Γιατί κάθε φορά που μιλάς για την μητέρα σου, το βλέμμα σου γίνεται πιο γλυκό κι από το Κοπεγχάγη και τα μελομακάρονα που ετοίμαζε. Άσε τις μνήμες σου λοιπόν να ποτίσουν βαθιά με άρωμα καμένης φλούδας μανταρινιού και απόλαυσε τις μοναδικές αυτές στιγμές. Και μη σε απασχολεί το μέλλον. Έχεις πολλούς δίπλα σου που σε αγαπάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα καταφέρνεις να αφήσω τα δάκρυα να κυλήσουν....
    Οταν σε αποκάλεσα γιο το εννοούσα! Και όταν σε είδα για λίγο πριν χρόνια κατάλαβα πως είσαι το πιο τρυφερό πλάσμα που έχω γνωρίσει!
    Η αγάπη και η φροντίδα για την Μάνα σου, γλυκαίνει τη ψυχή μας.
    Ξέρω πόσο την αγαπάς!Σαν τη ζάχαρη, σαν όπως της αξίζει!
    Κράτησε της το χέρι, να πάρεις μυρωδιές από τη μάνα που μεταμορφώνεται στο αγαπημένο σου κοριτσάκι!Και είμαι σίγουρη πως είναι ευτυχισμένη! Δώσε της ένα φιλί αγαπημένε μου!

    Σ' αγαπώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπημενη μου γιαγια! κι ενα θαυμαστικο να μου γραψεις και μια τελεια
      ειναι μεγαλη χαρα και τιμη που σ εχω γνωρισει
      που μ αγαπας
      ειλικρινα
      υγεια και αγαπη μεσα απο τη καρδια μου
      το ξερω οτι μ αγαπας το νιωθω

      Διαγραφή
  10. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο με συγκίνησες άσωτέ μου... Οι αναμνήσεις από γιαγιά λατρεμένη, με πονούν και με παρηγορούν ταυτόχρονα.. Δεν γίνεται κι αλλιώς.. Σε ευχαριστώ για την τρυφερή ανάρτηση και το συναίσθημα που ένιωσα!!
    Καλά Χριστούγεννα να χεις από καρδιάς και να ζήσεις τις φετινές γιορτές πολύτιμες στιγμές με τους αγαπημένους σου!! ΠΟλλά φιλιά!! ♥


    *./ * \ .*
    .*♫*.
    , • ‘*♥* ‘ • ,
    ‘*• ♫♫♫•*’
    ‘ *, • ‘ ♫ ‘ • ,* ‘
    ‘ * • ♫ *♥* ♫• * ‘
    * , MerryXmas’ • , *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κομμάτια με εκανες!
    Μου λειπει και η δικη μου γιαγια!
    Καλά Χριστούγεννα !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ωχ, με συγκίνησες πολύ άσωτε...μου θύμισες και μένα πολλά από το παρελθόν..εύχομαι υγεί ακαι όλα τα καλά, καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είδες καλέ μου φίλε πώς όσοι έχουν ζεστή καρδιά συγκινούνται όταν μας μιλούν για τις μανούλες μας;
    Τώρα θα σου γράψω κάτι που διαπίστωσα και με τη δική μου που είναι 90:
    Μη στεναχωριέσαι που δεν θυμάται, έχω την αίσθηση πως αυτό το "κάνει" η μνήμη στους ηλικιωμένους για να τους προφυλάξει και να μη θυμούνται τα δυσάρεστα και τα βάσανα που πέρασαν κάτι πιο σημαντικό για τη ψυχή τους απ΄το αν έκαναν ή όχι μελομακάρονα ή αν απόκτησαν εγγόνια! ;-)
    Απλά μόνο η παρουσία μας και το χαμόγελο μας, ζεσταίνουν τις γέρικες αυτές καρδιές!
    Εύχομαι να έχεις όμορφες και ζεστές γιορτές στο νησί "μας"!

    ΑΦιλιά καρδιάς από μια ακόμη γιαγιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το διάβασα τώρα. Υπέροχα γραμμένο. Καλή χρονιά κι ας είναι Φλεβάρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή