Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

φωτα ολόφωτα

".....Την επαύριον ήσαν Φώτα. Την άλλην ημέραν Ολόφωτα. Την εσπέραν της μεγάλης εορτής, άμα τη τριημερεύσει της λεχούς και του παιδίου, έβαλαν την σκαφίδα κάτω εις το πάτωμα και εγέμισαν με χλιαρόν νερόν βρασμένον με δάφνας και με μύρτους. Επρόκειτο να τελέσουν τα «κολυμπίδια» του παιδίου.
Η καλή μαμμή, η Μπαλαλού, εξήπλωσε το βρέφος μαλακά επί των ηπλωμένων κνημών της και ήρχισε να λύει τα σπάργανα. Είχε νυκτώσει. Μία λυχνία και δύο κηρία έκαιον επί χαμηλής τραπέζης. Το παιδίον, παχύ, μεγαλοπρόσωπον, με αόριστον ροδίζοντα χρώτα, με βλέμμα γαλανίζον και τεθηπός, ανέπνεε 

και ησθάνετο άνεσιν, καθ’όσον απηλλάσσετο των σπαργάνων.



Η Σαπφω Νοταρα Διαβαζει Παπαδιαμαντη,
 η ιδέα μου  για την ανάρτηση μου ήρθε όταν  blogger  Σειριο
 μου έστειλε κάποια σπάνια αρχεία και τον ευχαριστώ γιαυτο
Οτι και να διαβάσω επιστρέφω πάντα στον Παπαδιαμαντη για πολλούς δικούς μου λογους
Το νησι, οι απλοί ανθρωποι, οι ελιες, η θαλασσα, οι εκκλησιες, τα ποτοκια, οι καφεδενες...

31 σχόλια:

  1. Ο λατρεμένος κοσμοκαλόγερος...
    Μήπως είσαι και στο νησί γι'αυτό η επιρροή πιο έντονη? ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. tora afto mu kanei kai ligo dithenia, ti mia postareis alexies kai pop kai tin alli papadiamanti
    pantos i sapfo notara einai apistefti

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τώρα τι να πω, μια οαση μεσα στην ερημο είναι ο Παπαδιαμάντης μεσα στο διαδίκτυο.
    μαρεσει η ανάρτηση και η στιγμή της, όσον αφορα τον Μπλογκερ Σειριο τον έχω ξεχωρίσει τώρα πρόσφατα απ αυτά που μου χες γράψει στο Facebook

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. kovovoltes όχι δεν είμαι απλα είναι φωτα αύριο και έπιασα να διαβάσω το διήγημα και έτσι μου ρθε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. σαλερ γιατί δηθενια? δηλαδή αν ακούμε ποπ αλεξια η θοδωριδου η δε ξέρω γω
    δεν επιτρέπεται να διαβάζουμε Παπαδιαμάντη?????
    ότι θέλω θα ποστερω κι όπως το νιώθω κι επειδή άφησες και το άλλο σχόλιο που έσβησα γιατί ανεφεροσουν σε μπλογκερ\μη το κάνεις αυτό.
    και να σου απανησω κιόλας, δε με νοιάζουν τα σχόλια και δεν επισκέπτομαι μπλογκς για να αφηων σχόλια και μα έρχονται να μου αφήνουν
    τώρα τι κάνει ο καθένας δε με αφορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαμένο κορμί ναι και γω γουστάρω να κάνω τέτοια ποστ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επιστρεφων στο βορρά, εσκεφθηκα ότι καλη η βόλτα στας αθηνας αλλα σαν την οικία τίποτα (είπα να στα πω παπαδιαμαντικα ) χαίρε άσωτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άντε καλό τριήμερο το τελευταίο των εορτών, μετά σήκωμα τα μανίκια και ρίξιμο στα χιλιάδες των προβλημάτων...
    Καλησπέρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υιέ μου, μου αρέσεις σε όλες σου τις στιγμές!!
    Φώτα ολόφωτα στη ζωή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. χιλιαδες τα προβληματα φουλη μου αλλα θα επιζησωμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. γιαγια σ ευχαριστω ειναι το πιο ομορφο σχολιο αυτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αχ χρειαζοσουν και πολυτονικό αλλά που να το βρεις, για να γραψεις το κειμενο οπως του αξίζει. Ο Σείριος έχει διάφορα διαμαντάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. aswte me gyrises polla xronia pisw,otan ekana mpanio ki egw sth skafida,sto xwrio den yphrxan mpanieres.kalo vrady.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. εξαιρετικα τα διηγήματα του παπαδιαμάντη, ακόμα και αν τα εχεις διαβάσει, τα ξαναδιαβάζεις ευχάριστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ρε ξαδελφάκι μου αυτής της γιαγιάς μας δε ξέρω τι είναι καλύτερα...οι αναρτήσεις της ή τα σχόλια της!!!
    διάβασα το σχόλιο σου στην ανάρτηση που έκανε και συγκινήθηκα...αυτό πέρασα να σου πω...και έπεσα σε αλλα...τι τυχεροί που είμαστε αλήθεια...
    Για τον παπαΔΙΑΜΑΝΤΗ τι να πω εγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καταλαβες ασωτε τωρα γιατι δεν εχε σημασια αν εχεις 50 σχολια η 10? αν εχεις σχολια οπως αυτο της γιαγιας αντογονης, ειναι το πιο σημαντικο σαυτο που κανεις
    χεσε αυτους που σε κρινουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ωραία επιλογή.
    Καλη χρονια Άσωτε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία ανάρτηση.
    Μου αρέσει πολύ ο Παπαδιαμάντης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Νομίζω σου είπα ότι η Σαπφώ ξεκίνησε από χορεύτρια?

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. τζίντζερ ναι ο ππαδιαμαντης θέλει πολυτονικό , βεβαια έξω τον έχω βρει και μεταφρασμένο στην δημοτική(!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ελένη μα όσο χρονώ είσαι τελικά ?μ έχεις μπερδέψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ελένη μα όσο χρονώ είσαι τελικά ?μ έχεις μπερδέψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Έλενα μα πάντα με ηλετριζει η γιαγιά, την οποια δε τη θεωρώ γιαγιά αλλα κάτι σα μανα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. χαμένο κορμί δεν είχα ποτε το σύνδρομο κάνε μου σχόλιο-νασου-κάνω.
    θέλω αυτούς που διαβάζουν κανονικά το μπλογκ κι όχι ζητα όπως λέει και η Coula

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. περήφανη Μανιάτισσα να σαι καλα ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Παύλε ναι και με σόκαρες ευχάριστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Στο έχω πει πολλάκις Άσωτε μου, δεν έχω πιο όμορφο πράγμα από τις εικόνες που φτιάχνει ο Παπαδιαμάντης στα διηγήματά του! Τόσο ελληνικές, τόσο ανθρώπινες, τόσο... πολλά τόσο...

    Να είμαστε όλοι καλά. Θα περάσουμε και τρικυμίες και σκοπέλους και θα επιστρέψουμε ασφαλώς "εις τον όρμον, αποστάζοντες άλμην." Το πιθανότερο όχι μέσα στο 2012. Πότε; "Απερίγραπτον." Για το ΄12 εύχομαι ν’ αντέξουμε, όπως ο γιός της Πλανταρούς, έχοντας μια φωτεινή σιγουριά: ότι όλα θα περάσουν.

    Ευχαριστώ για την αναφορά, μα δεν την άξιζα. Ξέρεις ότι έχεις τη συμπάθειά μου και τούτη.

    Φιλώ κ χαιρετώ σε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. gia na se ksemperdepsw eimai 49,an kai to fatsiko kai psyxologiko mou gignestai den to martyroun.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πάντα πολύ καλή επιλογή ο Παπαδιαμάντης και η πανέμορφη γλώσσα είτε Χριστούγεννα είναι είτε Πάσχα.
    Σήμερα θα έτρεχαν να του πάρουν μια συνέντευξη αλλά νομίζω πως θα ήταν δυστυχής με αυτό όπως και με πολλά άλλα.Καλά έκανε και έζησε πιο παλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή